«مربوحة» تكشف عن مواقف كوميدية حقيقية بينها وبين زوجها
«مربوحة» تكشف عن مواقف كوميدية حقيقية بينها وبين زوجها
رحمة أحمد

فأجا أحمد منصور، زوج الفنانة رحمة أحمد مربوحة، في مسلسل الكبير أوي باتصال هاتفي لها في برنامج كلمة أخيرة، قائلاً : لما جالها الدور مع أحمد مكي كنا في فترة مهمة في حياتنا عشان الطفل المولود واحتمالية السفر وقتها وبالتالي عندما عرض عليها الدور في مسلسل الكبير أوي كان تحديا كبيرا لنا، خاصة أنها كانت في مسئولية كبيرة في المنزل وبالأخص الطفل، وشالت إلي محدش يقدر يشيله.

وعن رأيه عندما عرض على زوجته الدور قال : " كنت داعما ليها جداً لما جالها الدور، وقلتلها خدي الدور لأن الفرصة دي لن تتكرر في حياة أي حد خالص، والفرصة بتيجي مرة واحدة في العمر ولم نفكر وقتها في إيجابيات أو سلبيات، لأن مسلسل الكبير لايرفض".


وعن لحظة حصولها على الدور وإخبارها بالعرض، قال : كان عندها مسرحية في الأوبرا وأنا كنت في البيت قاعد بالطفل ومشغل أغاني عشان يسكت وكنت عمال أقولها هتيجي أمتى ولما وصلت بدأنا الخناقة عشان قاعد بالطفل وقالتلي أستاذ أحمد مكي زراني في المسرح، وتقريباً فيه ترشيح للدور ووقتها نسيت الخناق وكل شيء وقعدنا نفكر وقتها، ووقتها قررنا إلغاء السفر وقلتلها ركزي في شغلك وأنا هعرف أضبط نفسي وسافرت أنا وقررت أنها تعيش في مصر وأمي وأمها ترعيان الولد.


ورداً على سؤال الحديدي هل رحمة أحمد في البيت زي مربوحة؟..تابع خلال اتصال عبر برنامج " كلمة أخيرة " الذي تقدمه الإعلامية لميس الحديدي على شاشة ON:رحمة في البيت بتحاول في البيت تعمل أي حاجة حتى لو مش عارفاها بتفضل تحاول لحد ماتعملها ولما أتجوزتها، ماكنتش إمكانياتها في الطبح بنسبة 0 10% لكنها أصرت وتعلمت "
وعن أسوأ الأكلات، إلي بتعملها قال : المكرونة الباشميل "
أكمل : أنا مقدر أن وقتها كانت مليانة ومضغوطة ورغم ذلك لاتقصر في البيت وعمرنا ماحسينا إن فيه شيء ناقص، ولا عمرها قصرت في رعاية مصطفى ابننا.


أستطرد : حياتنا كوميدية، وأشهر موقف كميدي عشناه يوم ماتقدمتلها، كان فيه بعض العقبات وعيطت ومكنش هيتم وإحنا قاعدين اختلفنا في بعض الحاجات تفاجأنا أنها سابتنا ودخلت جوه وكلهم استنتجوا أنها دخلت تعيط وفوجئت أنها بعتتلي على الواتس أني أتعامل في الموضوع، وأنها هتعمل نفسها بتعيط ".
وغازلت رحمة أحمد، زوجها مازحة على الهواء قالت :: يا كلوب العتمة.


التعليقات

أخبار شبيهة

بحث

مساحة اعلانية

آخر الصور

أخبار متميزة

منظمة التعاون الإسلامي تندد بحادثة حرق المصحف في السويد

موقع "GiveMeSport" الإنجليزي عن "أسيست" السولية: لم نكن نعرف أن دي ماريا يلعب بالدوري المصري

لك ثلاثة أعشاب لمكافحة تساقط الشعر.. تعرفي عليهم

باسم مرسى في أول تعليق لـ"سوبر كورة" بعد شائعة كورونا: ما تقلقوش أنا زى الفل

إياد نصار بطل فيلم "11:11".. اعرف التفاصيل

السياحة اللبنانية تلفظ أنفاسها الأخيرة بعد "مرفأ بيروت".. الانفجار يقضى على الموسم الصيفى والخسائر تتعدى المليار دولار.. و90% من فنادق العاصمة تتعرض لأضرار بالغة.. وأهم المعالم الأثرية للعاصمة يتأثر بالحادث

محافظة الشرقية

 أشرف صبحي يهنئ منتخب مصر بالتأهل للدور الثاني في كأس العالم لكرة اليد

وزير البترول يتفقد مركز لتحكم فى الشبكة القومية للغازات

مطار القاهرة يستقبل 833 من المصريين العالقين بعدة دول على متن 5 رحلات

مساحة اعلانية